Zajęcia

Zajęcia rehabilitacyjne

REHAfit

Zajęcia te łączą wiele form fitnessu m.in. wzmacnianie, posiadają elementy strechingu,  pilatesu i jogi,  połączonych tak, aby trening stał się formą  rehabilitacji dla naszego ciała. Należy pamiętać, że rehabilitacja ruchem to nie tylko działanie na istniejące już problemy (np. bóle wielostawowe, bóle kręgosłupa, osteopenia), ale przede wszystkim jest to profilaktyka, czyli nie dopuszczanie do powstawania i rozwijania się chorób związanych z aparatem ruchu.  W czasie zajęć wykorzystywane są pozycje odciążające i stabilizujące  kręgosłup oraz stawy. Oprócz ćwiczeń wzmacniających mięśnie postularne wykonywane są również ćwiczenia oddechowe, elongacyjne,  antygrawitacyjne, rozluźniające i rozciągające. Do treningu wykorzystywane są różne przybory, takie jak: kije drewniane, piłki duże i małe, ciężarki, taśmy i inne.

ZDROWY KRĘGOSŁUP

Ćwiczenia Zdrowy Kręgosłup mają na celu wzmocnienie wszystkich najważniejszych partii mięśni oraz zwiększenie sprężystości kręgosłupa. Zajęcia Zdrowy kręgosłup pomagają złagodzić następstwa nieprawidłowych nawyków. Przy regularnym treningu można wyeliminować ból lub dyskomfort pleców, a także zapobiec ich pogłębianiu. Są to ćwiczenia profilaktyki schorzeń kręgosłupa i aparatu ruchu, a nie rehabilitacja, ponieważ lepiej zapobiegać niż leczyć. Zajęcia Zdrowy Kręgosłup łączą także ze sobą elementy innych form treningowych, takich jak relaksacja czy stretching. W trakcie zajęć często wykorzystuje się małe i duże piłki. Podczas klasy Zdrowy Kręgosłup bardzo ważne jest utrzymanie równowagi i skupienie się na technice wykonywanych ćwiczeń – to klucz do sukcesu.  

Aktywne 9-mcy

Idealne ćwiczenia dla kobiet w ciąży. Koncentrują się na wzmocnieniu całego ciała i zabezpieczeniu dolnej partii kręgosłupa.

Zajęcia mentalne

PILATES

Trening „doskonałego samopoczucia”. Technika ta jest odpowiednia dla każdego, niezależnie od wieku, sprawności ciała czy stanu zaawansowania. Ćwiczenia odbywają się przy dźwiękach spokojnej muzyki, bez stresu i męki wprowadzają nas w dobry nastrój. Bardzo szybko poprawiają wygląd naszego ciała, przywracają grację i lekkość jego ruchom. Fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej gdyż z powodzeniem służy także osobom dojrzałym, z dolegliwościami kręgosłupa oraz otyłością. 

PILATES&BALL

W trakcie zajęć wykorzystywane są różne przybory do ćwiczeń tj duże i małe piłki, taśmy elastyczne, kijki, koła (ringa) oraz wałki. Dodanie sprzętu sprawia, że zajęcia są ciekawsze, ale też stanowią większe wyzwanie. Opcja dobra dla osób, które znają podstawy ćwiczeń Pilates.

STRETCHING

Czyli ćwiczenia rozciągające to rodzaj zajęć polecanych osobom, które godzinami pozostają w tej samej pozycji – na przykład osobom pracującym przy komputerze. Na czym dokładnie polega stretching? Przeciągnij się jak kot. Leniwie, powoli. Zrób kilka głębokich wdechów i wydechów. Czujesz się jak nowo narodzony? Właśnie poznałeś jedne z podstawowych ćwiczeń wykorzystywanych w stretchingu. Stretching (czyli rozciąganie) są to zajęcia oddechowe, rozluźniające i rozciągające przy relaksującej muzyce. Wykorzystuje się w nich proste asany z klasycznej jogi i elementy pilatesu. Trener proponuje zwykle – w zależności od kondycji i zaawansowania grupy – trzy wersje każdego ćwiczenia: łatwą, średnią i trudną. Wbrew pozorom stretching nie jest leniwą formą fitnessu. Wykonując te ćwiczenia, można się porządnie zmęczyć.